بوشلوق buşluk

تورکمن ادبیات و غوشغولار

بوشلوق buşluk

تورکمن ادبیات و غوشغولار

سازمن

      

 

سازمن

آگاهی ایل من

ره سپرده اعصار

بر آمده از ایل و دمیده در عصب  ایل

فوران چشمه  چشم های  ایل .

 

لال بوده ام زبان من بوده ای

کور بودهام چشمان من  بوده ای

بی مکتب و قلم به جان من ره یافته ای

ساز من

بال  پرواز  امید های ایل من .

 

ساز من

ای خانه امن رازها

ای دریا

اعماق تو جایگاه مروارید

هر آنگاه که زمانه  در اجاق عسرت و حسرت

ایل  مرا می سوخت

جز – ناله هایش  را  تو بر آد میان فریاد کرده ای .

ساز من

ای نهاندار هجرانیهای من

ایل  به اسارت رفته را تو در خود نهفته داری

یورت ها واوبه های متلاشی شده را

تو در خود نهفته داری

 

هر آنگاه که مرد ها را نامرد ها به اسا رت برده اند

دژهای بسته را تو بوده ای که گشوده ای.

 

چشمه سار کوه  در طنین  توست

غنچه  دشتهای تشنه از آنِ تو

در هر منزلگاهی از  ایام سپری شده ام

قمری  شدی  و  نغمه ساز کرده ای.

 

آنگاه  که فتنه های ویرانگر ایل  فرو نشست

تو خاموش ننشستی

آنگاه که زمان از باز گفتن در بدری ایل دم فرو بست

تو سکوت  نکردی

از پس  خاموشی و سکوت

میراث  ما صدای  توست سا زمن .

 

هر  آنگاه که خورشید بخت از ایل بر می تافت

نو غنچه های ایل  قربانی تو می شد

و هر آنگاه که دست های زخمه زن  اوزان

به  اشاره  خانی قطع  می شد

تندری می شدی و بارانی .

 

به وقتی که سحر پرده می گشاد

آزادی زخمه  تو  بود

و به وقتی  که  صدای   مادر  ایل – خفه می شد

ترنم  در  تو زاده می شد.

 

سخن  بگو  ساز  من

سخن بگو  حا ل و همواره

اگر  تو سخن بگویی  از آه  من  می کاهی

و اگر  چه سا ل  از پس  سا ل پر  غضب بگذرد

در دست های   اوزان

تو جاودانه ای ساز من .

        --------------------------

 

     ساوچی کتابدان 85 نجی ساخیپادا چاب بوُلان   سازلارئم آدلی غوشغینگ ترجیمه سی
نظرات 4 + ارسال نظر
موسی چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ http://turkaneh.blogfa.com

سلام خالیپا - ترجمه نی سوراپ یورانلر کوپ مانگا هم غوشغی نگ کناریندا ترجمه سینی غوی دیان کوپ شول یادا دوشوپ شونگا ورا اونگوروپ سینگ دیان هم ده ترجمه نگ اوزی آیراتین بیر زات بولوپ دور

یدالله صحنه پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:03 ب.ظ http://sahneey.blogfa.com/

سلام ستار خلیفه!اینترنت دونیاسینا حوش گلدینگ!قالامینگ ییتی بولسین!
اویندن ایزی گئور بولسین!

موسی پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ب.ظ http://turkaneh.blogfa.com

سلام خالیپا زولپونگ حاقدا ایکی غوشغی غوشدوم بیری دگیشمه بیرینی هم اووپ غوشدوم یونه دگیشمه غوشغیمی وبلاگدا غویدوم گلینگ گورینگ

صحنه سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ب.ظ http://sahneey.blogfa.com

ساغ بول!
بوشلیق(ستار سوقی) آدی بیلن دوستلاریمینگ آراسینا قوشیلدینگ.

سالام ایکی اوچ پیامینگا بیر جغاب بریأرین غاتی گورمگین ساغ بولونگ غوتلانئنگغز اوچون ینه مانگا برجک کمک و گورکزجک یولئنگئزا غاراشیارئن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد